måndag, december 04, 2006

Stickcafé!

Ikväll kom jag äntligen iväg på stickcafé på Jups. Jag var så trött efter en tuff men rolig dag på jobbet att jag inte orkade sticka, bara äta och prata. Men det var väldigt trevligt att träffa alla igen och bara vara stick-social. Vi fick varsin julklapp också! En "Deisy Dollar": värd 40 kr! Hurra!
Vi satt och dreglade över ett Schachenmayr-mönster vid bordet där jag klämde mig ner. En krånglig uppläggning gav oss huvudbry, men Tina klurade ut det! Och för att jag inte ska glömma det, plus att jag gärna vill pröva om det går att lägga ut min mobilfilm-fil, får ni här se den snajdiga uppläggningen:



Kul med alla som hittade hit pga GP igår förresten! Birgitta, jag köper garn från England och andra ställen i världen för att det blir billigare. Kvalitetsmässigt kan man hitta likvärdiga garner i Göteborg, samma oftast till och med. Hoppas vi ses på Jups nån gång efter jul! Sofia, KAL är en förkortning av knitalong. Man stickar tillsammans, ofta samma mönster, men ibland vad man vill av samma designer el dyl. Trevligt och bra, man kan få hjälp från varandra och nya idéer till variationer av mönster och garnval. Mönstret på Släppöver har jag köpt på Strikk.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Var också och tittade på den här GP.Men jag hittade då ingenting,det skulle ju vara en stickartickel dä.Vart tog den vägen!
    Ha det gott!

    SvaraRadera