söndag, december 03, 2006

aaadveeent

I dagens GP finns ett helt uppslag om stickning! Trevligt! Dessutom hänvisar de till min blogg- ganska trevligt, det med. Och överraskande. Jag har inte haft någon kontakt med dem alls, men om det är någon ny läsare här idag så är ni naturligtvis hjärtinnerligen välkomna!

Med hjälp av ljus och pynt har adventsstämningen landat här hemma, och det känns mysigt och relativt ostressigt faktiskt, för första gången på flera år.

Här är en bild på mitt nya rowanspun aran, som kom med posten härom dagen. Snabb leverans och billigt pris från cucumberpatch.co.uk.
Hoppas alla får en trevlig kväll med mycket ljus och sång- det är aaadveeent!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag heter Birgitta Boström och är här på din blogg tack vare GP´s artikel i går. Jag blev så glad när jag läste att det blivit trendigt igen att sticka. Jag är 50+ och var med i stickvågen på 80-talet och har sedan fortsatt mer eller mindre intensivt. Med åren har jag börjat få svårare och svårare att hålla mig vaken framför TV:n och då är ju stickningen oslagbar! Jag ser ju också att internet har öppnar nya vägar även för stickintresserade - kanonbra med alla länkar du har på din blogg! Funkar det bra att köpa garn från England? Är det för att det är billigare du handlar därifrån eller är det kvaliteten som avgör? Brukar du gå på stick-kaffè?
    Tack för nu!

    SvaraRadera
  2. Men shit vad roligt Mia! Tänk vad det är bra med bloggandet!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Snygg färg på ditt Rowanspun Aran!

    Om du fortfarande är inne på att sticka en Equestrian Blazer med det kanske det kunde vara kul att veta att 'mustaa villa' (http://mustaavillaa.blogspot.com/) också verkar ha planer på att göra det.

    SvaraRadera