söndag, december 31, 2006

Gott nytt år!

Tack för alla uppmuntrande ord ang. Viennaspektaklet. Jag ids inte repa upp den eftersom jag har en massa sånt garn kvar ändå. Istället satte jag igång med en naturvit enkel raglantröja ur boken "Stickverk". Garnet är från Jämtland och luktar underbart genuint.
Jag önskar att jag hade min kamera! Igår nystade jag upp min härva merino lace i färg "amoroso" från handpaintedyarn.com. Helt ljuvligt! Det får nog bli en väldigt enkel sjal, eftersom jag mer och mer delar Linns åsikt om spräckligt garn och spets. Det är inte fint. Och det här garnet förtjänar att få synas som det är. Jag har stickat en del på Pomatomus i helgen, och tycker inte om resultatet. Det hade blivit mycket bättre med enfärgat garn. Men jag tänker göra klart dem ändå.

Gott slut och Gott nytt år på er alla! Hoppas 2007 blir ett bra år med fred på jorden och friska barn och föräldrar! Och många FO och WIP och inte fullt så många UFOn!

4 kommentarer:

  1. Åh lycko dig, 'Stickverk' var klappen som tomten glömde. Är den bra?

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året! Lägenheten blir jättebra, även om det är många lådor kvar... Du får väl komma på besök och inspektera! Om inte annat får det väl bli om det blir stickstämma i sommar igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Mia, ett gott nytt år till dig också. Du har ju ett spännande år framför dig. Apropå din turkosa tröja... den är faktiskt ganska annorlunda (eller nåt...), men allt klär en skönhet, så det är nog bättre om du låter ansiktet synas...
    Jag har nya presentkort på Strikk, så hör av dig om du orkar och har lust. Kommer garanterat att gå dit i veckan.

    SvaraRadera