fredag, oktober 27, 2006

Hedängens garn revisited

Först tänkte jag kalla den här posten för "Gnäll del 3", men nu är det faktiskt inte så gnälligt längre här hemma. Bara lite sorgset- jag har haft ont i nacken i en vecka, och alltså inte stickat på en hel vecka. Rekord, tror jag, sedan jag började sticka vintern 2004. Det är höstförkylningens fel. Men jag släpade mig iväg till yogan i onsdags, och det gjorde susen! Jag är inte smärtfri, men det är mycket bättre! Kanske jag kan få sticka några dagar på höstlovet i alla fall ...
Idag har jag nystat upp de nya härvorna från Hedängens garn:

Fina, eller hur? Jag är mycket nöjd med att jag klagade. De nya härvorna hade mycket bättre och jämnare garn, det ena var dock mycket trassligt och det tog över en timme att nysta upp den härvan. Men det gör inget.
Och idag är det Storm. Som tur är drabbade den inte min mans flyg hem från Luleå idag, utan han har landat och är på väg hem! Hurra!

2 kommentarer:

  1. Tur att garneländet fick ett lyckligt slut! Och vilken härlig närbild på garnet, man blir ju riktigt sugen...

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att nacken är bra snart så du kan sticka något riktigt fint av detta vackra garn!

    SvaraRadera