måndag, augusti 07, 2006

Stickstämman på Hammarö 5-6 augusti

Oj, jag är alldeles överväldigad! Och lycklig... att få åka iväg såhär en helg och bara sticka som en galning var helt ljuvligt! Jag hade verkligen sett fram emot att få träffa Barbro. Att hon kan massor har man ju förstått när man spanar in hennes hemsida. Sedan visade hon sig vara en väldigt rolig, generös och trevlig person också, så det var en fullträff.
Lite pirrigt var det innan jag åkte- de flesta deltagarna var ju från Karlstad med omnejd, och jag kände verkligen ingen utom Ingrid som jag känner handarbeta och från stickcaféerna här hemma i Göteborg. Men det hade jag inte behövt oroa mig för ett dugg. Goa Ulrika tog emot med öppna famnen i sitt hem, och resten av deltagarna i stämman var verkligen välkomnande mot oss utomsocknes de också. Så Tack till alla som var där! Inger F har publicerat en massa bilder på sin blogg, bland annat på Sockenstugan och dess fina takmålningar. Det finns även bilder på alla som var med tror jag, scrolla ner bara... jodå, även bildbevis på min närvaro finns...
Och som det stickades... maken till koncentrerad samling har jag nog aldrig varit med om. Syslöjdsfröken hade blivit överlycklig. Lördagen började kl 9 (bara det en utmaning för en semesterseg kvinna som vänt på dygnet...) med modulstickning, läs vidare!

1 kommentar: