fredag, mars 10, 2006

Pomperipossa

Till slut har även jag dragit igång med Pomperipossa-sockorna, som vi stickar tillsammans i Siw-knitalongen. De flesta är nog klara, men eftersom nästa projekt heter Tubey, och jag inte är så sugen på den, tar jag det hela i min egen makliga takt.
Jag stickar dem i Regia, Havanna color nr 4148. I vanliga fall är jag, liksom
en annan välkänd bloggare, emot spetsstickning i spräckligt garn. Men på de här sockarna tror jag det blir fint! Jag tycker att både färgskalan och mönstret påminner om snäckor. Alltså: våga inte kritisera detta! (obs: nu var jag ironisk igen)

2 kommentarer:

  1. Jag stickar också mina Pomatomus i spräckligt garn (Regia Havanna, men en annan färg). Jag är nöjd med mina, men det ska även bli kul att se de som stickats enfärgade och se hur det blir.

    SvaraRadera
  2. Ja, men du verkar ju ha väldigt fina färger i garnet. Faktiskt. Inte korall-turkos-senapsgult, som verkar vara en populär kombination over there. Faktiskt väldigt fint garn. Vad är det för nåt?

    SvaraRadera