onsdag, april 04, 2018

Noten



Ännu en teststickning är klar, och jag älskar den här tröjan! Såg den på Instagram för ett tag sen och har hängt på låset för att få vara med och testa mönstret, som Ankestrick gjort inspirerad av en "Dries van Noten"-kjol. Jättekul stickning!
Mönstret borde komma i dagarna.
Garnerna jag använt är speciella- det svarta och det vita köpte jag i Brooklyn, New York i Michelle Wangs butik Gauge & Tension (som numera är nedlagd). Det ljusblå är dubbel merinoangora från mitt Gotiska fönstret-kit. Det mörkt turkosa är Madelinetosh sock som Petra köpt till mig på Loop i London. Och det röda är Magasin duett Twist, rest från Raspberry-teststickningen.
Nästa projekt är en Winterfell, ett mönster av Katrin Schneider som jag fick som tack för att jag testade Raspberry and cream. Stickar den i ett garn jag färgat själv för länge sen. Vet inte riktigt om det blir jättefint eller jättefult. Vi får väl se, modellen är iaf grymt snygg.

6 kommentarer:

  1. Vilken snygg kontrast med ett fair isle stickat ok och sedan randat för övrigt. Förstår att du gillar den:)

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg tröja! Jag har också börjat på en Winterfell - i svart ;) Hoppas du blir nöjd med din, jag tycker hittills att det är en rolig stickning och välskriven beskrivning.

    SvaraRadera
  3. Hoppas det är ok med några frågor kring mönstret. Har precis köpt mönstret och försöker förstå. Hur läser jag tabellen med ökningar? Vad betyder siffran längst till höger? Knepigt med fler stickor än 2.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tröjan är så fin!

      Radera