lördag, augusti 12, 2017

Sommarens projekt

Ett sommarprojekt får vänta lite med att visas upp, det är en teststickning till Magasin Duetts kommande kollektion Colors by the Way i Eco wool cotton. Så det visar jag när kollektionen kommer.
Men Line break blev klar för en månad sen,
och häromdagen blev jag klar med en annan teststickning, en liten fin sommartopp som jag stickade i Magasin Duett Silke tweed, fg Graphite. Kul och snabb stickning, som rekommenderas! Izu heter mönstret och finns att köpa på Ravelry. Jag stickade stl M och det gick åt fyra nystan Silke tweed.

Vi har börjat med en Stephen West-KAL i Caramel-KAL-gruppen på Facebook. Jag har aldrig stickat någonting av honom, utom en mysteriesjal som jag började på men repade upp sen. Men nu har jag i alla fall dragit igång med en Exploration station! Grymt kul stickning och kul att använda mina lyxiga garnhärvor som legat för länge i skåpet. Dels en madelinetosh sock i fg Baltic som jag fått av Petra, en turkos sockgarnshärva från Tant Kofta, cashmeregarn som jag vann på SiV (och håller dubbelt) och ljusblått angora/mohair från min bohuströja- har fortfarande massor kvar!
Hela sommaren har jag jobbat på Rabalder i Grebbestad. Imorgon är sista dagen! Det har varit grymt kul att gå in i en helt ny bransch, jag har aldrig sålt kläder förut. Men eftersom jag är rätt bra på att shoppa kläder och väldigt bra på att kräva full service av expediter (enligt de som varit med mig och shoppat ;)) så har det gått bra! Dessutom tycker jag kläderna är snygga och att materialen är sköna så jag kan säga vad jag tycker när jag jobbar, tur :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar