onsdag, maj 18, 2016

Snyggetröjan är klar :)


Maj UFO, check! Påbörjad december 2014, klar igår. Stickad i Madelinetosh MCN, fg Antler och som kontrast Edison bulb. Fickorna är i Tosh merino light, också Edison bulb. Kul att få användning för lite neongarner på ett sätt som känns jättebra och fint. Mönstret heter Enchanted och finns att köpa på Ravelry.
Garnet räckte inte riktigt, så i den ribbade delen av ärmarna har jag varvat med Drops Nepal tills garnet tog slut, och bara använt Nepal de sista centimetrarna. Funkade fint.
Grymt nöjd är jag!

Nästa UFO blir Pinneguris Elinor, som jag inte har så mycket kvar på. Såhär ser UFO-listan ut nu:

1) Prinsesstårte-mössa (Tant Koftas kit)
2) Velma i grått Lima (benvärmare i egen design)
3) Virkade vantar ljung (enkla vantar i vackert lila/grönt handfärgat ullgarn)
4) Cropped lace top (mönster från Vogue knitting, UFO från So you think you can knit för länge sen)
5) Autumn rose pullover (Eunny Jangs mästerverk, kanske det äntligen blir dags att göra klart den?)
6) Supertjock halskrage (kommer bli klart på en halvtimme tror jag)
7) Thorn and thistle-linne (riskerar klart att repas upp)
8) Virkade ekoull-vantar
9) Line break (i vackraste orangea Botany lace, längtar efter den!)
10) Sunny sunday shawl (restgarnssjal som bara har mönsterbården kvar)
11) Brolly (i grönt supersoft)
12) Året Runt-sjalen (aka Agata, i knallrosa lammullsgarn)
13) Confetti (snyggaste koftan från PomPom)
14) Meltwater KLAR!
15) Furuvik-sockor (Tant Koftas kit)
16) Pinneguri-koftan (Elinor, nästan klar!)- UFO juni
17) Snyggetröjan (Enchanted i lyxigaste Madelinetosh i naturvitt och neongula) KLAR!
18) Icelandic wool & thai silk (Helena, kit köpt på SiV)- RIP
19) Wiolakoftan (i muhu-inspirerade färger)
20) Riddari KLAR!

4 kommentarer:

  1. Mest älskar jag ju neonfickorna:)

    Eftersom jag själv använder min Autumn Rose Pullover jätteofta, så rösta jag på att du stickar klart den i år:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vill jag med! Men jag brukar lotta fram varje månad :)

      Radera
  2. Snyggetröja var ju bara förnamnet, den är superfin! Jag har lagt det mönstret i attgörahögen på Ravelry... =)

    SvaraRadera