måndag, april 04, 2016

Projekt Berlin

I maj förra året var ju Petra, Ann, Maria, Maja och jag i Berlin. Efter det bestämde vi oss för att göra en liten mönsterkollektion med inspiration därifrån. Det rann tyvärr ut i sanden mer eller mindre, men jag gjorde en sjal/scarf inspirerad av de ruffiga kvarteren i Berlin och med utgångspunkt från sjalen Clapotis, det gamla populära Knitty-mönstret som alla stickade 2004.
Jag har stickat den på skrådden och tappat maskor löpande, men lite mer random och med början och slut lite här och där. Har också gjort den mer brant sluttande på ena kortsidan. Vet inte om det finns intresse för nån slags mönster, det är lätt att göra den om man tittar på hur Clapotis-mönstret är gjort.
Stickad i dubbel coast från magasin duett (färg asfalt), stickor 4 tror jag det var, och flitigt använd i London denna helg- kändes helrätt :)
Fotade den i Jämtland i somras när den blev klar, jag har väntat med att blogga den om vi skulle göra någon kollektion, men vi bestämde i vintras att vi inte skulle göra det och sen har jag glömt det, eftersom jag tycker det är en vårsjal mer än en vintersjal och inte använt den förrän nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar