fredag, april 22, 2016

Paris toujours

Sedan jag såg den här sjalen första gången har jag velat sticka den. Paris toujours av Isabell Kraemer. Stor och snygg. Inget spetstjafs, även om det ju är en slags spets med hålmönstret.  Visste dock inte vilket garn jag skulle ta- förrän jag hälsade på hos magasin Duett och fick syn på nya Twist i färgen Blue suede shoes! Det var kärlek vid första ögonkastet och en fröjd att sticka i- trots att de många k2tog i mönstret var lite kämpiga.

Stickade med garnet dubbelt. Det gick åt exakt 4 nystan- garnet räckte inte riktigt, så jag gjorde den breda rätstickade kanten 6 varv kortare. Och fick leta rätt på en snutt jag slängt när jag nystade ihop härvorna- längst ner i papperskorgen- för att det skulle räcka till avmaskningen. 
Jag älskar den! Tror det är den optimala sjalen för mig! 

2 kommentarer:

  1. Jättehärlig sjal! Lagom struktur med hålmönstret för att göra den spännande!

    SvaraRadera
  2. Det enkla är ofta det bästa. Kul färg !

    SvaraRadera