tisdag, februari 11, 2014

UFO update

Just nu håller jag på med en teststickning, där mönstret görs om nästan varje dag. Det gör att jag har massor av tid över till annat, och februari-UFO:t Molly i lin ligger och blockar. Jag kunde som vanligt inte hålla mig, utan gjorde en slumpgenerator-lottning på vad nästa månads UFO ska bli. Först blev det nr 26, Clothilde. Fin sjal men med fel garn och alldeles fel stickor. Repade upp. Glad över att nu ha Solsilket till nånting annat! Nästa slumpnummer blev 2, Tompoo. Fel storlek och fel garn (sticks, Heaven's Hand). Dessutom ska Vilja få en ljuslila barnvariant Well water hoddie i Coast alldeles snart. Så jag lottade en tredje gång, och nu föll lotten på Randiga pulsvärmare orange/blå- hurra! Faktiskt precis det UFO jag hoppades på, eftersom jag har en del annat att sticka på just nu. En är i stort sett klar, så det blir ett snabbare UFO än de två jag gjort hittills.

Såhär ser listan ut idag:

 UFO 2014

1. Lotusblume
2. Tomppo-RIP
3. PetraO-rondeller
4. Dressage
5. Molly i lin- FO februari
6. Slanted peerie mittens
7. Blå skimmer pulsvärmare
8. Randiga pulsvärmare orange/blå- mars UFO
9. Janette-sjalen
10. Prinsesstårte-mössa
11. Rosa mössa i alpaca
12. Velma i grått Lima
13. Flower basket shawl
14. Topside cardi
15. iphone selbu-skal
16. Virkade vantar ljung
17. Posh-vantar
18. Fair isle-väska
19. Cropped lace top
20. Patentstickad halskrage
21. Autumn rose pullover
22. Supertjock halskrage
23. Gaudete- FO januari
25. Thorn and thistle-linne
26. Clothilde-RIP
27. Väst i dubbel alpaca
28. Lotti
29. Laminaria
30. Pulsvärmare från knitscene
31. Doredo-vantar
32. Virkade ekoull-vantar
33. Featherweight cardigan
34. Line break
35. Ginnys cardigan
36. Sunny sunday shawl

6 kommentarer:

  1. Gôtt att ta beslutet att repa upp om man nu ändå inte är nöjd. Tycker alltid det tar emot att repa upp, men det är å andra sidan sällan värt att sitta och bråka med det heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det känns verkligen bara skönt nu när båda projekten är upprepade. Dessutom fick jag Massor av lediga markörer! Win-win ;)

      Radera
  2. å vad duktig du är! och ibland är det så himla skönt att antingen bara göra klart eller att repa upp något. du inspirerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev ju tre ufon den här månaden på ett sätt :) Tack!

      Radera
  3. Oj, er du ferdig alt - det gikk fort!
    Jeg sliter fortsatt med blomster-genseren min. Blir jeg ferdig i februar, tro???
    Jeg rekker alltid opp hvis jeg ikke er 100% fornøyd med garnet og resultatet. Ja, jeg rekker opp mange ting jeg har strikket ferdig og brukt litt også - blant annet flere sjal. Så det er jo ikke rart at garnlageret aldri tar slutt... :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad glad jag b lir när jag ser att du har en så lång lista med UFO:n!!
    Det gör att jag har bättre samvete för mina egna:-)
    Klokt att repa upp när det inte känns rätt. Så gör jag med. Även färdiga använda grejer repas upp ibland när jag får ett infall eller bara tröttnat på plagget.
    Fin blogg!

    SvaraRadera