torsdag, juli 19, 2012

OS-stickning, resultat

Tack alla ni som röstat och hjälpt mig fundera! Jag har varit inne här massor av gånger och kollat hur det går, och funderat mycket. Och även om Vitamin D vann omröstningen, så har jag bestämt mig för att börja med Lavalette! Orsaken är att jag blir mer och mer sugen på mitt neongarn ju mer jag tänker på det. Dessutom gäller det att sticka den snabbt, innan jag tröttnar på neon (hur nu en som var fjortis på 80-talet någonsin skulle kunna tröttna på neon).
Om jag hinner så tar jag Cecilia efter den, jag nystade upp mitt gröna tosh lace igår- världens vackraste garn. Känns kul att ha ett projekt för det garnet som verkligen kommer att göra det rättvisa.
Varför jag beslutat att inte sticka vinnaren Vitamin D är för att garnet jag skulle sticka den med är ljusblått- jag har stickat lite för mycket ljusblått på sistone och kände inte för det helt enkelt. Men det dröjer nog inte länge innan den hamnar på stickorna i alla fall- så snygg!

2 kommentarer: