torsdag, maj 03, 2012

11 frågor

Det var länge sen, men nu har det hänt igen. Jag vaknar mitt i natten av trängsel och barnfötter i ansiktet och kan inte somna om. Grr. Tur att det finns iPhone och blogger-appen och ännu en utmaning med frågor att svara på :)
Jag har blivit utmanad av Maria:

1. Vilket stickprojekt är du mest stolt över?

Hm. Vet inte. Jo, Molly. Min tröja som jag fortfarande är grymt nöjd med och som blev till efter behov.

2. Om du fick vara ett djur, vilket skulle det vara?

Någon stor fågel. Det måste ju vara fantastiskt att kunna flyga fort och långt, vilken frihetskänsla. Albatross kanske!

3. Vad gör du om 10 år?

Förhoppningsvis ungefär samma som idag, fast lite mer av en del och mindre av annat. Jag hoppas att jag är frisk och harmonisk.

4. Vad skulle du vilja lära dig?

Hålla ordning. Retorik. Tvåändssticka.

5. Vem/vad inspirerar dig mest i livet?

Kreativa människor! Kollektiv kraft som kör och teater, eller ideella organisationer som gör skillnad. Ravelry.

6. Om du inte hade det jobbet du har, vad hade du gjort då?

Jag ångrar att jag inte satsade på naturvetenskap och fysik. Mitt drömjobb är astronom.

7. Hur gammal var du när du lärde dig simma?

7 år :)

8. Om du fick flytta till ett annat land, vilket skulle det vara?

USA. Jag skulle gärna bo där. Inte pga politiken såklart men för kreativiteten och den positiva kraften jag alltid upplever när jag är där. Allra helst New York eller östkusten, New England.

9. Vilken typ av sill är din favorit?

Senapssill.

10. Klämmer du mitt på tandkrämstuben eller rullar du?

Vi har plasttub numera så de kan ju inte rullas, men tidigare var jag en rullare. Av inte så noggrann sort.

11. Vilken årstid tycker du mest om?

Sensommar. Vackra färger och lugn. Värme. Man är utvilad.


Nu ska jag försöka sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar