söndag, april 22, 2012

Fem frågor

Det var länge sen jag fick en sån här blogg-utmaning med frågor att besvara. Men alldeles nyss kom det en, från bloggen "Garn och ord", så nu svarar jag på de frågorna. Jag kommer inte att skicka vidare utmaningen, så där var jag extra rebellisk ;)

1. Vad får du stickinspiration av?
Ravelry allra mest. Och av garner jag tycker är fina eller sticktidningar och böcker.
2. Vad gör du om/när lusten och inspirationen tryter?
Det har ännu inte hänt. Faktiskt. Om det skulle hända så gör jag nåt annat.
3. Vilken sorts projekt blir oftast liggande?
Krångliga med flera färger eller intrikata spetsmönster. För mig ska stickningen vara avkoppling, vila för hjärnan som annars jämt är igång på högvarv. Och sen vill jag göra snygga kläder som jag använder. Jag föredrar enkla och moderna modeller, så det är sånt jag gör mest.
4. Har du någon gång övervägt att sluta sticka?
Nej absolut inte. Det är ju min livlina i mitt stressade mitt-i-livet-liv.
5. När är det som roligast att sticka?
Jämt: På buss och spårvagn, framför tv:n, med likasinnade vänner. Men allra bäst är det ihop med en kopp te i Jämtland eller Bohuslän.

Idag återfick jag diagrammet till Gotiska fönstret, min syster hade varit i sommarstugan och hittat det. Så nu ska här stickas- fast ikväll kör jag vidare på Holl och hoppas få tid att se på tv-serien "Titanic".

Och: tack för glada, generösa tillrop när jag skrev om "Modification Monday"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar