söndag, april 10, 2011

Plikttrogen

Nästa vecka är det påsklov! Jag ska åka till London med min äldsta dotter, ska bli så kul!
Den här helgen har även den varit galet intensiv. Jag längtar efter att ha en intensiv stickperiod, nu är det annat som också är kul men det känns som om allt jag gör handlar om mitt yrke nuförtiden. Jag vill garn-nörda och ha startitis! Istället harvar jag på med min slätstrukna röda topp på spårvagnen, och har ingen alls lust med Ufo-Acorns. Men den måste göras, känns det som. Att inte sticka den nu känns nästan som ett svek. Ett kal-svek. Fånigt va?

4 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Jag ska också till London över påsk. Onsdag - Måndag. Vi kanske ses på Loop ;).

    SvaraRadera
  2. Härligt att åka till London. Jag o yngsta dottern åker till Marseille med omnejd.
    Stickning ska ju vara lustfylld så din Acorns ska nog vänta. Sticka nåt annat kul istället!

    SvaraRadera
  3. Åh London! Och en massa roliga garnaffärer - avis helt enkelt! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller lust att sticka på Acorns (nej, den får ligga till hösten, tjockt ullgarn passar bra då). Jag skäms inte ens, börjar på nytt istället. Ha så trevligt i London. Ett besök på Loop hoppas jag du hinner med!

    SvaraRadera