tisdag, augusti 03, 2010

Tofflor till mig!

Äntligen har jag kommit till skott och tovat ett par tofflor till mig själv. Jag vill att de ska vara helt röda inuti, varför funkar det inte i år? (se kanten runt hälen.) Förra året blev de helfärgade inuti, om jag inte minns fel. Nåväl, det spelar ju mindre roll, de lär bli varma och goa att ha på sig i alla fall. Nu står de och torkar på berghällen utanför huset. Det hade kanske varit snyggare om jag låtit bli det blå inlägget på ena tofflan, men jag ville se hur det blev.

I förrgår kom nya Twist collective, som vanligt fann jag något alldeles oemotståndligt. Jag tror min Vinelle får RIP och att garnet kommer att bli en Acorns istället- så snygg, och verkar så kul att sticka!

13 kommentarer:

  1. Åh så snygg Acorns är. Jag vill också...men där fanns minsann mycket annat ljuvligt.

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga tofflor du har tovat! Jag blev helkär i dom.

    SvaraRadera
  3. Jag blev så engagerad i att skaffa beskrivningen till Acorns att jag helt glömde berömma dina otroligt ljuvliga tofflor. Imponerad av alla som kan tova så snyggt.

    SvaraRadera
  4. Kjempefine tøffler du har tovet!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är snyggt med det blåa. Fina tofflor!

    SvaraRadera
  6. Hur gör man sådana fina tofflor? De är ju fantastiskt fina! Är det röda en bit klippt filt och det gröna ull? Det blåa ger karaktär. Sen vet man ju vilken som är höger och vänster då! ;)

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga tofflor, det var länge sadan jag tovade. Dina tofflor inspirera mig att sätta igg igen.

    SvaraRadera
  8. Riktigt fina tofflor! Och jag gillar det blåa inslaget på den högra.

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara tofflor du gjort dig! Helt fantastiska!
    mvh Eva

    SvaraRadera
  10. Kul med Minikal. Jag hade tänkt starta Acrons lite försiktigt först med noggrann masktäthetskoll nu, men har en bolero till min dotter som måste stickas klar snarast så jag kan avvakta lite. När är du hemma igen? Min e-post är elisabeth dot norinder at gmail dot com. Skulle vi kunna ha en liten Acronskalblogg ihop kanske?

    SvaraRadera
  11. Provade på att tova för ett par år sedan, men sedan har det inte blivit något mer. Blev sugen på att testa igen när jag ser dina jättefina tofflor!

    SvaraRadera