lördag, augusti 28, 2010

rödgrön

Det finns så mycket jag skulle vilja skriva om på bloggen- men fegar ur. Det är enklare att skriva om stickning, och det är ju det jag "ska" också eftersom det här är en stickblogg.
Men ibland tänker jag på att jag vet att många läser det här, vilket forum- och så bara skriver jag massa ytligheter om garn jag köpt och vilka mönster jag tycker är snygga. Jag borde skriva mer om vad jag verkligen tänker på och tycker. Samtidigt skulle jag då säkert få kommentarer från folk som inte tycker som jag, eller som jag på något sätt sårat eller trampat på tårna. Och det vill jag ju inte. Jag har ingen lust att debattera.
Men nu ska jag i alla fall skriva två saker som inte handlar om stickning.
1) Tove Jansson-programmet på SVT play gör mig lycklig. Klicka här och se det du också.
2) Och: jag tycker att det är förnedrande för hela svenska folket om SD kommer in i riksdagen. Själv tänker jag rösta rödgrönt.

14 kommentarer:

  1. Precis de "hindren" känner jag inför bloggandet när jag tycker en massa! Du satte ord fint på det! Jag älskar också Tove Jansson-programmet och jag tänker också rösta rödgrönt, så från mig får du ingen debatt. Bara heja- och hurra-rop!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig så väl. Har bestämt mig för att hålla bloggen väldigt anonym, jag har andra arenor för politiskt arbete.
    Ändå kan nog det tränade ögat se små diskreta tecken i min blogg som röjer om inte min identitet så i alla fall var mitt hjärta finns politiskt ;-)

    SvaraRadera
  3. Heja, heja! Gillar att även läsa om annat än garn och stickning. Det känns som att man då får lära känna personen bakom bloggen lite grann.

    SvaraRadera
  4. men skriv på människa, det är ju din blogg, jag fortsätter gärna läsa

    SvaraRadera
  5. Jag håller med! Man skulle skämmas för att vara svensk om SD kom in i riksdagen.

    SvaraRadera
  6. Modigt, jag fegar också ur fastän jag tycker politik är bland det viktigaste som finns. (Men "ytligt" tycker jag inte att det är med stickbloggar, bara lite mesigt hemtrevligt snällt...)

    SvaraRadera
  7. Glömde; vilken fin tröja du stickat, den rosa Molly Ringwald!

    SvaraRadera
  8. Eftersom du har rätt i så mycket Mia! ska jag ta och titta på Tove Jansson-programmet.

    SvaraRadera
  9. Det är ju din blogg så du får väl skriva vad du vill. Bara för att du tycker om att sticka betyder väl inte det att inte du har några åsikter? Jag tycker att det är så fantastiskt upplyftande med människor som säger vad de tycker! Jag förstår vad du menar. Man känner sig maktlös. Hur ska det förhindras? Genom bloggar t ex? Alla sätt är bra!

    SvaraRadera
  10. Tove Jansson-programmet är helt underbart! Jag tycker också att det är så ofattbart att SD har fått ett sådant uppsving.

    SvaraRadera
  11. Jag ska rösta på miljöpartiet....någon måste ju värna om moder jord. Jag vill inte att SD ska komma in i riksdagen, de är en skam för vårt land.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker det är en skam för sverige att våra gamla har det så illa, att de inte får komma ut varje dag och att de inte får den vård de förtjänar efter att ha slitit för sverige hela sina liv. Att väntetiderna inom sjukvården är så långa och att den psykiatriska vården är så usel. Att det finns hemlösa i världfärdslandet sverige har jag
    oxå svårt att förstå och att arbetslösheten är så hög, särskilt
    bland ungdomar. Varför tycker ni att det är konstigt att sd gjort ett uppsving? och varför skulle det vara skamligt för sverige om de kom in i riksdagen/regeringen? Kan ni komma med några KONKRETA argument eller säger ni bara vad ni tror att alla andra vill höra.
    Jag ska rösta på Sd.

    En som vågar stå för sina åsikter

    SvaraRadera
  13. Hej du anonyma som vågar stå för dina åsikter, härlig paradox där direkt :)
    Jag håller med dig om allt som du vill ändra på. Det är därför jag röstar rödgrönt. Om du röstar på sd så röstar du för främlingsfientlighet. Det är det som gör att jag avskyr det partiet, att det försöker göra rasism rumsren genom att spela på folks rädsla att förlora sitt välfärdssamhälle. Dessutom har de sakfel i sina argument. http://www.youtube.com/watch?v=V5bx4rUvcoo

    SvaraRadera