måndag, april 19, 2010

Uforeducering 2 och Våren


Lydig mot mig själv följde jag även igår min nya regel att jag ska göra klart ett gammalt ufo när jag avslutat ett projekt. Jag har massor av nya projekt i huvudet, Featherweight, Haruni (med bara bården som Vifflas), Petras lillkofta... Men igår gjorde jag klart en mycket gammal stickning, som blev väldigt populär och nu är med i skolan.
Ett nystan mohairgarn (ca 280 m) gick åt till alltihopa. En glittertråd i sjalen, stickor 12. Pulsvärmarna har tjockare guldgarn som kant, det var evigheter sen jag stickade dem så jag vet inte vilka stickor det var.
Igår plockade jag vitsippor i Slottsskogen. Lycka.

5 kommentarer:

  1. Åh, vitsippor! Då är det ju vår på riktigt :)
    Jättefina pulsvärmare och sjal, såg så mjuka och sköna ut!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med avslutade projekt! Fia färger och fina vitsippor! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken bra regel! Den ska jag ta till mig! Det gäller bara att man inte blir rädd för att avsluta projekt då pga av det väntande UFO:t... ;-) Jag gillar verkligen glittertråden i sjalen!

    SvaraRadera
  4. Med den fina färgen så förstår jag att sjalen blev kidnappad med en gång. Att barnen vill ha ens hemmagjorda saker är ett bra betyg hemma hos mig.
    /Anna

    SvaraRadera