tisdag, februari 09, 2010

Evighetsprojekt

Att säga att jag börjar bli less är en lögn, för jag har varit less riktigt länge nu på den här stickningen. Dessutom har garnet tagit slut. Ser ni vad jag gör för att sticka kragen? Jag tar garn från nederkanten. Tills kragen är klar. Sen kommer jag att repa upp nederdelen en bra bit för att börja om där jag har haft oturen att få en härva i betydligt ljusare färgbad. I vanliga fall hade jag struntat i det, men eftersom det ljusare partiet går i linje med att man lägger ut för höftpartiet så blir resultatet en väl inramad rumpa med förstoringseffekt. Ingen höjdare, tycker jag som just insåg varför jag undvikit mina snyggaste jeans från förra året. VV here I come, again.
Januari blev extra långt i år.
Men: det finns roliga saker att berätta också! Snart är det OS. Vi är nu 125 (!) medlemmar i Team Sweden på Ravelry! Häng på du med!
Och igår hade jag en elev som hade en så snygg tröja att jag hade svårt att koncentrera mig på undervisningen. Till slut fick jag avbryta lektionen och fotografera tröjan ur lite olika vinklar. Jag har, i mitt tycke, världens bästa tröj-idé nu. Den innefattar Wollmeise, Swallowtail och gaffelvirkning. Say no more :)

7 kommentarer:

  1. Smart att repa under tiden du stickar. Nu är du snart klar och den kommer att bli fantastiskt fin!
    Vad spännande det låter med elevens tröja. Och Wow vad kul det ska bli att vakna 02.55 på lördag morgon för uppläggning av OS-projektet. =)

    SvaraRadera
  2. Mjaha vilken teaser du är - nu är man ju supernyfiken på den fantastiska tröjan som din eleve hade på sig. Snälla kan vi få se fotona?!

    //Tez

    SvaraRadera
  3. Den där tröj-idén lät ju otroligt spännande!!!

    SvaraRadera
  4. Surt med färgen, men smart sätt att fixa till kragen på. Jag gillar färgen skarpt.
    /Anna

    SvaraRadera
  5. Jag blir ruggigt nyfiken på tröj-iden.

    SvaraRadera
  6. Här vill ju varenda sticksamarit rycka ut! Vad är det för garn? Är det ingen vänlig själ som har lite i sitt beredskapsförråd? Även jag blir nyfiken på de där tröjbilderna...

    SvaraRadera
  7. Nyfiken är mitt middlename! Jag undrar hur den grymma spetströjan ser ut i ditt huvud. Ska nog hänga på os...jag har fått en liten idé.
    Lycka till med åbäket! Den kommer bli assnygg när den är färdig, bara så du vet.
    krammC

    SvaraRadera