lördag, november 28, 2009

Multnomah

Lördag! Äntligen hemma på dagtid!

Jag stal en stund på balkongen för att fotografera mig själv och min nya sjal. Jag tycker alltid det är lite pinsamt att stå där och fotografera mig själv (vi bor med rejäl insyn och många passerar vår lägenhet på väg till spårvagnen), därför ser jag otroligt sammanbiten ut på alla bilder. Lika bra att skära bort huvet så ni slipper se.
Sjalen tycker jag dock ni ska spana in! Det är Multnomah (pdf), ett gratismönster, som jag stickat i världens underbaraste garn, nämligen Posh Yarn:s sockgarn Esme, superwash merino, i färgen Assignation (som jag tycker är helt fantastisk). Det är en rätt liten sjal, men tillräckligt bred för att funka som scarf.
När sjalen var klar tyckte jag den var ganska ful och tråkig, men så blockade jag den och drog ut feather-and-fan-mönstret i flikar. Och: tada! En favorit tror jag minsann.
Stickor 3,5.
Idag är många av mina stickkompisar på Grötö, men jag stannar hemma eftersom jag är gräsänka och mina barn tycker att en stickhelg på Grötö är allt annat än underbart. Men vi har det ganska bra ändå.





Jag har lagt in slutspurten på Monkey, för att bli klar innan novembers slut. Sen tror jag det är dags att dansa lite balett. Kanske fler än en balettproduktion, jag har faktiskt smygbörjat på lite Cullberg också... Mer om det en annan solig dag.
Hoppas alla får en skön första advent imorgon!

6 kommentarer:

  1. Sjalen ser jätte-härlig ut!
    (Visst känner man sig ganska dum inför grannarna när man e ute och fotar diverse stickat och virkat titt som tätt...)

    SvaraRadera
  2. En sån vacker sjal! Jag laddar ner mönstret direkt, sen gäller det bara att välja garn! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen sjalen! Jag laddar också ner! Färgen på ditt garn var också underbar, fast jag har ett liiitet lager så får väl ta av det...

    SvaraRadera
  4. Härliga färger på din nya sjal - ja, den ser verkligen ut som en favorit!

    SvaraRadera
  5. Tycker också att sjalen såg... fin och tydlig ut. Ren och ram i all sin spräcklighet. Är lite sugen på att komma och titta på en annan av dina fina sjalar. Den i svart lin. Du jag vet inte vad mänskan på marknaden hette fast jag minns tydligt de fina benvärmarna. Det var Linus farmor, så långt vet jag. Karmadelene vet nog. Glad advent!

    SvaraRadera