tisdag, maj 12, 2009

favoritfärger

Just nu är jag galen i turkost och grönt. Allt går i de färgerna som jag vill ha. Därför är jag extra glad för min nyshoppade Stickfrossa-stickpåse och mitt Hempathy-garn som ska bli en Buttercup (Ravelrylänk). Och min nya necessär som jag fick i surprisepresent av PetraO idag! Hurra!
Och så har jag planterat min balkonglåda med växter från Lisebergs trädgårdsdagar, där jag var med Petra häromdagen. Äntligen blev vi av med vissen ljung och juleljusslingan ;)
Sist, vita väldoftande syrener som ger en försmak av sommar och lediga dagar!
Och allra sist: Sillen, tack för din grymma idé idag! Jag har redan lagt upp. ♥

11 kommentarer:

  1. hej gött, snart är det sommar.... ha det gott

    SvaraRadera
  2. Tänk att den lilla idén gav sån effekt:)
    Tack för hjälpen idag och all framtida hjälp!
    kram Cilla

    SvaraRadera
  3. FIna blombilder! Och visst är turkost härligt, det och cerise är mina favoriter för tillfället!

    SvaraRadera
  4. Turkos o grönt är härligt!! Vad fin Buttercup är. Jag skriver ut med en gång, lägger inte upp men ska kolla om jag har nåt garn till den. Superfin.

    SvaraRadera
  5. Så fina vita syrener - hade varit en fin bukett till Malena E i Moskva i kväll. Mina vita syrener står i knopp - vilket gläder. Länge, länge dröjde det tills den för snart 20 år sen inköpta busken ville visa att den verkligen bar vita blommor.
    Underskön vacker tid nu - njuut!

    SvaraRadera
  6. Underbara färger ihop! Saknade er idag:( men på fredag är livet lugnare igen och då ska jag äääntligen ge mig själv lov att sticka Cookie sockar:)
    Har även en trevlig date på torsdag hos Annette i Lkpg att se fram emot:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fina grejerna är ihop!
    Har också syrener på bordet, det kan man inte vara utan!

    SvaraRadera
  8. Fina färger! Riktigt 60-70-tal. Skönt att få vårfint! Hrm...Mina syrener har inte slagit ut än! Men det kommer och då skall jag också ha några i vas.

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder, ha en fin kväll och njut av syréndoften. I Järna har häggen precis slagit ut.

    SvaraRadera
  10. I morgon ska jag sno en syrenbukett bakom jobbet....så fin "löskrage", jag noterar inför nästa höst.

    SvaraRadera
  11. Intressant garn! Vad roligt att du joinar!

    visste du förresten att man kan koka saft på syren? det är hett här på klangen nu ;-)

    /J

    SvaraRadera