måndag, december 10, 2007

sockklubb!

Jag har inte hakat på Sticka mera:s olika byten eller hemlig vän. Nu är det dock en aktivitet på gång som känns jätterolig och bra: sockklubb! En knitalong med ett nytt sockmönster varje månad. Perfekt för mig som har mycket sockgarn och lite sockor.
Tyvärr tror jag inte att jag kan föreslå Tyrolean stockings från Interweave knits höstnummer, eftersom inte alla har tillgång till det mönstret. Men dem tar jag om det blir någon månadssocka som jag inte faller för.

2 kommentarer:

  1. Bu kanske det äntligen kan bli dags för mig att sticka sockor, vi vet ju hur bra det gick sist...
    Vad kul om du kommer förbi - det finns parkering utanför men om det är fullt kan man ställa sig inne i bostadsområdet.
    / Petra

    SvaraRadera
  2. Det ska naturligtvis vara Nu...och inte Bu!!! (man kan ju skita i att kommentera det men jag är ändå svenskalärare!)

    SvaraRadera