fredag, december 14, 2007

julkalender update

Fröken Fräkens mojäng blir allt konstigare. En dag skulle man sticka tills man tröttnade. Eftersom jag sällan tröttnar så fick jag sluta när jag började oroa mig för att garnet skulle ta slut innan kalendern gjorde det. Resultat: en oproportionerligt lång delsträcka som korvar sig, se bild. Men- eftersom kalendermamman envist hejar på och hävdar att allt är rätt, så väljer jag att tro att det blir jättebra på julafton!
Johannas kalenderstickning är betydligt proprare, med blockning och maskstygn. Jag är verkligen novis på maskstygn, och kände ett gnäll bubbla upp inombords idag när jag öppnat luckan. Jag är trött och förkyld och vill inte sy. Tänkte jag. Men nu är det gjort! Hellre än bra, men handtagen sitter i alla fall fast!

1 kommentar:

  1. Så jag skrattade när jag läste ditt inlägg om fröken fräkens kalender! Det ser onekligen mystiskt ut och det ska bli spännande att följa denna korvens resa!

    SvaraRadera