torsdag, november 22, 2007

ljuvliga garner!

Förra veckan var min man i Östergötland på turné, och titta vad han kom hem med! Två nystan blått blått doredogarn, som jag aldrig prövat att sticka med tidigare. Vantar kanske? Och två ljuvliga gröna härvor Gotlandsullgarn från Garnverket... Bilden gör dem absolut inte rättvisa tyvärr, färgen är betydligt mer lysande i verkligheten. Av det gröna garnet vill jag göra en väst, blir väldigt inspirerad av den här Sirri-modellen, men vet inte alls hur jag ska hitta något liknande... Någon som har något tips?

2 kommentarer:

  1. Åhhh vilket härligt garn från Garnverket! Kan tänka mig att färgen är fin i verkligheten. Blev riktigt avundsjuk! Jag har själv stickat i det - fast mörklila och det är helt underbart! Jag gjorde en poncho i halvpatent och är väldigt nöjd. http://picasaweb.google.com/levarlden/FRdigaPlagg/photo#5092372514275553122

    Sen måste jag ju säga att Sirrimodellen var ju ursnygg!!

    Ha det bra!
    Linda

    SvaraRadera
  2. MVG till garnköparen!

    Jag har 4 härvor gotlandsull som ska bli en filt till TVsoffan, det får bli julstickning av det.

    SvaraRadera