torsdag, oktober 05, 2006

Spetsstickade pulsvärmare

Märks det att jag är inne i en avslutarfas? Jag tror att jag håller på att bli frisk från Startitisen! Fast orsaken till att jag satt igång att avsluta är ju egentligen för att det kliar i fingrarna att få sticka en roströd Släppöver... och att göra min deep-v, och sätta igång med Zimmerman-knitalongen jag gått med i. Så jag vet inte hur frisk jag är, egentligen...
I alla fall: Här är mina piggelingröna pulsvärmare! Rolig stickning- mönstret kommer från Barbros häfte, som jag fick på stickstämman på Hammarö. Jag gjorde en extra mönsterrapport för att få dem lite längre, eftersom jag har rätt smala och långa handleder så är det skönt. Jag älskar verkligen det här garnet! Det är Jamieson's Ultra, 50% lammull och 50% shetlandsull, och vackert melerat i färgen. Färgen heter "Lime cordial". Jag köpte två nystan till av Barbro för att jag var så velig och inte visste vilken färg jag ville ha, och det är jag glad för nu! För jag vill sticka fler såna här.

2 kommentarer:

  1. Så söta dom är!

    SvaraRadera
  2. Så fina de blev! Jag stickade färdigt mina också men har inte använt dem än. /Veronica

    SvaraRadera