söndag, augusti 20, 2006

höstsjalar

Jag blir alltid inspirerad när jag går till Strikk, och jag kan aldrig låta bli att gå in när jag har vägarna förbi. Att blanda garner är en av deras specialiteter, och i fredags fick jag dubbla aha-upplevelser när jag såg Colinette-härvorna som hängde på parad vid entrén...
Plötsligt såg jag, för min inre syn, mitt tomteröda gamla Vienna-garn som jag köpte på Tradera en gång för länge sen. Jag använde ett nystan till
Candy, men sedan har det legat i träda. Det skulle ju passa perfekt med Giotto i färgen "raspberry"! För att inte tala om hur fint Giotto i färgen "jay" skulle passa till de där nystanen kidopale, som jag aldrig får till något av. Så jag följde min impuls, yr av konstnärlig inspiration, och slog till på två härvor Giotto.
Det hallonröda var en riktig energikick att sticka med- godis! Ännu en stickupplevelse där "fel" färg plötsligt känns helrätt. Av garnet som blev över gjorde jag matchande pulsvärmare. Blir en trevlig present till en nybliven mor.

"Jay"-versionen kommer att bli svår att skiljas från. Ljuvlig höstfärg, får se om jag ger bort den.

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Hälsade på, tycker att du gör otroligt fina grejer. Röda pulsvärmarna är nog min favorit.

    SvaraRadera
  2. Oj, detta röda var ju häftigt i färgen... Hm, här hos oss hittas nada häftigt garn, suck.
    Inne på vår garnbutik idag, urk. Och ingen hjälp gick att fås med att kontakta, typ garntjänst, för att få tag i "gammalt" garn som behövs... Nä, man fick ringa dem själv... Öh... Kunde de inte hjälpa till med det? De beställer ju ändå sina fåtal garner där... nopp, som sagt var... vill man unna den ngt??? Hrm, väldigt lite...
    Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis, ngn som önskar en garnbutik med mer att önska... och lite serviceinriktning tack...

    SvaraRadera
  3. Hej Mia!

    Kul att du tyckte om det du hann se. Jag har faktiskt haft som målsättning att översätta det mesta jag skrivit hittils till svenska. Det som är problemet är tyvärr saknaden av en bredbandsanslutning. Jag tjorvar faktiskt fortfarande med modem!

    Vi hörs, ha en trevlig höst med massor av ljuva mörka kvällar och trevligt handarbete..

    SvaraRadera
  4. Jättefint här med!
    Ja, jag tycker mycket om boken "Sparat".

    SvaraRadera
  5. Mia, fina grejer! Behåll Jay-versionen själv! SNYGG på dig!

    SvaraRadera