lördag, mars 25, 2006

Ovisshet och elände

Hej vad jag stickar och stickar på min pinwheel sweater, och hej vad jag inte har en aning om hur det blir...
Bild kommer när den börjar ta form, nederdelarna är klara och verkar bra, men jag fasar för raglan-shapingen, som närmar sig med rasande fart, eftersom garnet och stickorna är ganska tjocka. Jag fattar inte riktigt hur mönstret är konstruerat runt kragen, så jag får chansa. Och hur ofta på en skala brukar det bli jättebra...?


Jag kommer troligen att missa min planerade resa till Östergötlands ullspinneri, så nu har jag suttit med garnprover på Visjögarn och försökt välja... Det blir nog två v-västar, jag kan inte bestämma mig för vilken sort jag vill ha. Färgexplosion eller klassiker?

För övrigt har jag gjort ett test om vilken garnsort jag är, men det vill inte publicera sig här. Html-koden är fel, står det. Lika bra är väl det, eftersom jag hela tiden får resultatet att jag är disktrase-bomull. Fast jag gjort om det flera gånger får jag samma eländiga resultat. Ja, det är väl bara att inse fakta! Suck.
EDIT: När jag publicerade det här inlägget kom det plötsligt upp Tre av det hemska testresultatet. Så jag tog bort två, men här nedan kan ni alla läsa vilken loser jag är ;-)
EDIT 2: Jag fick trixa lite, så nu kommer istället testet före detta inlägg vilket ni säkert redan märkt.

Men annars är det bra! ;-) Och jag vill säga Tack till alla ni som skrivit och givit mig komplimanger för Colchique, det har jag ju glömt att tacka för. Och för alla glada hejarop inför operan, det värmde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar