söndag, mars 05, 2006

Colchique

Klar! Äntligen- den här tröjan har börjat bli ett riktigt irritations-objekt för mig. Men nu är den Klar och jag är nöjd. Ganska. Den blev lite bylsigare än vad jag tänkt, men egentligen: Karisma är Karisma, det blir en tjock tröja av det garnet hur man än gör tror jag. Dessutom har alla i knitalongen haft problem med att tröjan blir för stor, och jag tror jag är en av dem som haft minst otur. Delvis, antagligen, för att jag med is i magen stickade den i stl M, som vanligtvis är för litet för mig. Men trots att jag har en ganska välsittande tröja tycker jag ändå att passformen lämnar lite övrigt att önska. Vantarna sitter snett, tummarna fick jag sy om flera gånger för att inte få stopp i blodomloppet när jag har på mig dem. Medan resten av ärmen är väldigt vid.
Bra saker med Colchique: Rolig att sticka, flera mönster och det går relativt fort. Plus att jag köpt så snygga knappar på Strikk- röd pärlemor som matchar färgen perfekt.
Dåliga saker med Colchique: Mönster på holländska (eller franska, som finns på KAL-sidan), massor av delar att sy ihop. Detta saktade ner arbetet Väsentligt.
Stort Tack till
Linster, som hjälpt mig i min vånda och mina problem att tyda mönstret.

Och- av vädret att döma är tröjan fortfarande högaktuell. Jag Fryser! Det blir bra med de inbyggda halvvantarna imorgon.

(Om jag får feeling ska jag ta en ny bild imorgon i dagsljus, som är okej att titta på. Men jag är så glad att den är Klar att jag var tvungen att blogga direkt. Godnatt!)

2 kommentarer: