måndag, februari 27, 2006

Vestalong

Insprerad av alla OS-medaljer som droppar in- här, här och här till exempel- insåg jag att argylevästen ju faktiskt är en Utmaning! Och gick med i knitalongen i alla fall.
Nu kommer jag inte att börja 1 mars som det är sagt, det går bara inte. Jag vill bli helt klar med Colchique- och gärna Hjärtehemligt också- först. Dessutom ska jag åka till
Östergötlands ullspinneri den 1 april, och jag tror att jag kommer att hitta det perfekta garnet där.

Såhär dåliga bilder tar min nya kameramobil! Jag lovar att ta en annan bild snart på pippi-tröjan till min systerdotter, men just nu är batterierna slut på min vanliga kamera.
Tröjan är Svår- jag har alltid problem med att få stickfastheten jämn i bomullsgarn. Och det här garnet påminner om ljusvekar. Sen hade jag inte tänkt på att mönstret innebar aviga varv med två färger... Huvaligen, de varven går i ultrarapid kan jag lova. Jag hade tänkt att den här tröjan skulle bli en snabb liten parentes i det övriga stickandet, och skulle gå enbart på "gullighets-inspiration". Men jag har redan lagt undan den i vredesmod en gång... Nåväl, jag lär mig nåt av varje ny stickning, och det är väl bra! På sitt sätt.

3 kommentarer:

  1. Ja, jo... Jag tänkte faktiskt tanken. Men eftersom det är ett sprund som kommer ganska snart på framstycket så tyckte jag det kunde vara.

    SvaraRadera
  2. bomull är nästan hopplöst att få snyggt - bambustickor hjälper mig.

    SvaraRadera