söndag, februari 19, 2006

Lite stickat men inget klart...

Idag var planen att jag skulle vara klar med Colchique och att jag skulle börja på mina Pomatomus... men Colchique är inte alls klar och jag har inte börjat på sockorna. Bu. Jag ska sticka ett knappband och en krage till tröjan, och sy ihop den, innan jag är klar. Borde väl gå ganska fort, om garnet räcker. Jag har en hemsk föraning...

Jag kan i alla fall visa lite nyshoppat Garn! Var på Gotland i veckan, och hann med en snabbis på Yllet. Det blev inget äkta gotländskt garn köpt, däremot ett par jättefina vantar (naturvita)! Och det här garnet som låg och lyste och blänkte precis när jag skulle betala vantarna. Det liksom ropade: "köp mig! köp mig!" och jag säger ju aldrig nej till ensamma stackare som ligger ute i kylan. Så: jag har shoppat. Och inte vet jag vad de ska bli, men håll med om att färgen är magisk!


1 kommentar:

  1. Pst... Jag såg några Kid Seta från Madil hos Deisy Design idag... Och bloggen blir JÄTTEFIN!

    SvaraRadera